Thursday, February 21, 2013

Putih? Cantekk sangat ke??


Assalamualaikum....

Pernah tak korang compare kulit korang dengan orang. Ye la, bila jumpa dengan orang yang cantik, putih melepak, kulit licin je takde pun jerawat yang menerjah mukanya. Mula la korang berbisik dalam hati " Cantiknya kulit dia, licin, muluss, gebuss..dah la putih...mmg perfecto la!, mesti orang ramai yang suka dia" Addition lak, mesti pakwe/suami dia cantik! anak dia comel giler! Pastu kalau jumpa orang yang kulit lebih kurang dengan kita je yang berjerawat mula lah berbisik dalam hati "Teruknya muka dia, macam aku je!uisshh.. tapi dia rileks je buat gaya tudung tu/pakai tudung warna striking giler, kalau aku laa,,idak ler...maluuu" Pastu cakap lak "kesian nyaaa'..tapi kan kadang2 pakwe/suami dia hensem giler! Jeles lak aku time tu...Hahhaha.Itu aku la, suka berbisik dalam diri..Haa..semuanya negatif! Hahaha..Jahatttt kan aku? korang jangan kawan ngan aku, sebab aku ni jahat sket...ngeh ngeh ngeh...

Ok2..stop2! motip aku cakap tu sebab kalau perempuan mesti obses nak kulit cantik kan? Betul kan? Aku pun tau!, tapi korang suka kulit putih melepak dengan bedak or foundation tebal atau kulit bersih natural, merah2 sket, mekap ala kadar je...? Daripada pemerhatian aku la kan, kulit yang putih melepak dengan bedak, lepas dia basuh muka, muka dia pucat..betul x? korang recognize x? Ke aku sorang je..Sebab sebelum ni kan, kalau korang baca post2 sebelum ni, kulit aku ni mmg berjerawat tak henggat la, satu muka penuhhh, yang besar hingga la ke kecil..masa tu eksyen sket pakai bedak ZA, Bagi aku da mahal sgt da compact powder tu...Bila pakai tu dah abes cantik tu, tutup semua jerawat pada hakikatnya jerawat tak dapat disembunyi kan pun..Dalam tak sedar sebenarnya, kulit aku jadi kelabu tau...bila tgk dekat2! MasyaAllah, teruk rupanya! Bila basuh muka, muka jadi pucat sket...merah2 jerawat kuar, pastu reality muka aku yang sebenar...

Lepas aku amalkan GLA, pastu slowly add on Vit E. pastu sebab tamak nak cantik kunun..aku mkn vit E n GLA sekali...Kunun nk cantik cepatkan..Last2, tak efisen pun mkn dua2,Lepas tu aku cuba mkn vit e mlm, GLA mkn tghari.Mmg muka aku nmpk giler perubahan nya...syiokk.. Alhamdulillah, . Berbaloi dengan usaha yang dilakukan, ewah..opss! aku bukan sekadar nak cantik ye, ini keperluan untuk badan ye..aku nak sihat, Sebab kos lagi mahal jika kita da sakit! Agree tak dengan statement aku tu? kannn?...skg apa yang aku amalkan adalah esp, vitalea, b-compleks, vit c,alfalfa, collagen n skg mula berjinak2 dgn omega guard n carotomax! wahh...Tgk mcm tamak giler kan? Tapi aku selang seli kan mknnya,.. nak makan hari2..mau fengsan u'oll.. Tgk pic kat bawah, parut2 aku makin berkurang sket lopaknya...muka mcm makin berseri kan? Ke aku je syok sendiri?hahaha


 Kalau ada masalah jerawat tak surut, iyna suggest kan ini..mmg terbaik! sebab ianya berhasil pada aku!

Alhamdulillah, so far, jerawat kat muka semakin berkurang, tinggal kawah2 yang dalam,, tapi alhamdulillah, ia nya semakin pudar yang lopak2nya semakin kurang dalamnya berbanding sebelumnya,.. Yang pastinya, kulit aku makin bersih berbanding dulu. Skg hanya perlukan bedak mineral yang hanya sapuan sekadar di muka...kadang2 xyah pakai bedak pun. Dah confident pakai tudung yang mmg kelepet kat muka yang akan menampakkan kebulatan muka kita.Sebab apa? kulit dah bersih... :) Ini berkat doa kepadaNYA, amalan vitamin Shaklee tu...Perlu diingatkan juga, proses merawat parut yang dalam adalah sgt lama, sebab kita guna bahan organik, maka amek masa, so banyakkan lah bersabar ye! 

Ok..daaa




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...