Monday, October 10, 2011

MaSuk LongkanG

Halo0....nampaknya belog ku hanya akan di update seminggu sekali rasenya. Kononnya bz la tu. Padahal, mengular je keje nya! hahaha. Ok, hujung minggu aku agak bz, hari sabtu attended kursus induksi untuk student master mod penyelidikan n phd. Start kul 8.30 sampai 4.00ptg. Ok la, aku ade kesedaran sikit nak terus kan master ni especially when Dr Suhaily story kesah dia. Mean, aku kene kuat dari segi fizikal mental! Malam tu aku la orang yang paling awal pengsan. Macam la penat sangat, padahal bukan buat sangat pun.

Hari ahad, seperti biasa aku selalu ikot mak abah g pasar. Itu memang rutin mingguan la. Dalam kul 9.30 kitorg sampai umah, mak abah da janji nak ikut pak teh n mak teh g Bagan Datoh untuk merisik. Merisik bakal menantu diorg untuk Eyos iaitu abang kepada wani tu. Eyos tu tua setahun je drpd kitorg. Dia ni arkitek. Kalau korg nak design rumah boleh la request kat dia.hehe. Dalam masa yang sama, kami pun ada plan, g maen bowling kat lumut kat dlm kem navy tu. Tempat tu sgt la best sebab tak ramai orang n parking sgt banyak n yang penting FREE! haha..

Ok, mak abah n pakcik mat 1 kete, n pakcik sefamili 1 kete g Bagan Datoh. Kami pula 2 kete juga, yong sefamili n aku sekali acik nor. Aku kene buli ngan acik, so kene la drive sampai sane. So, sesampai je, byk je lane yang kosong, so kami pun amek 1 lane je. Maen 5 orang. Mula2 semua maen mcm haremm je..masuk longkang semedang. Menyampahh! then, da panas sket da pandai. Yelaa..orang kg maen, sekali sekala je. kalau nak di compare dengan orang sebelah lane kami yang mmg buat bola spin tu, memang segan giler la. Tapi AAK (ade aku kesah!)..hahaha.. Maen2 sekadar untuk gembira2 kan..Tapi kan maen without mak abah memang x best. Bosan kot maen masa tu. Luckily, masa kami da nak abes, mak abah n pakcik mat pun sampai. Then, kitorg tambah 2 games! tp maen 5 orang gak, abah n pakcik mat ganti hairi n abg man. Haa.. bila deme dtg ler baru best! havoc tau!

Kami ni siap bawak coklat2 n kepek2 lg. Setakat order2 air je la mase kat sane. Padahal da mana boleh, tapi xpe kami boleh kan juga. Pas turn memasing leretkan
(ehh, betul ke word tu?xsure la word ape yang sesuai..hahaha) bola tu, mulut penuh makan jajan2 tu..Well, aku antara yang asek makan je. No wonder la, ade yang tegur aku 'Patut la gemuk, asek makan je'..haha..

Alaaa...dlm entry ni xde gambar la. Malas nak snap pula mase tu. Ok, itu je nak bebel. Daaa~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...