Tuesday, October 4, 2011

Eksiden ke KONvo ke I-ciTy??

Haloo....terkejut?? mesti tak punya kan...hahaha..Ok..sabtu lepas suppose nya aku kene tinggal umah bersama yong and anak2 dia..sebab mak abah n abah nk g lawat pak lang yang eksiden..tp disebabkan yong mendesak aku suh g juga..maka aku pun ikot mak abah..(dalam hati memang nak ikot pun sebab bosan la duk umah tambah2 mak abah xde kat umah..lg ler mati kutu).. gumbira la hati ku..ngeh3..plus abang syiokk ler ade geng nk borak2 dlm kete..almaklum ler aku nie banyak cakap sikit..

Ok..back on the track...kebetulan masa sabtu tu konvo wani..sepupu ku..atau kitorg bahasakan diri kami kupu-kupu~ dia sebaya je ngan aku..tp end of this year dia nak kawen da...waaa..aku je xde calon2 lagi ni...huhuhu..Ok.cukup2 pasal kawen dulu...so dia n famili memang tido umah pak lang yang eksiden tu. on the way nak sampai shah alam, pak teh call tanye mane ade..then kami ckp ler jauh lg sbb jalan jammed pula...yelaa..weekend kan..semua pun sebuk2 nak keluar gak mcm kami..jam almost kul 12. then pak teh ckp.."Ok, straight g picc, putrajaya tau, then balik baru tgk pak lang" yang kami pun tercangak-cangak gak la...konfius jap..sebenar nya nk g umah pak lang ke or tgk orang konvo ni..then mak ckp..''Jom je la tgk wani konvo, mak pun xpernah g picc tu'' maka kami pun zupp g putrajaya..then kat toll jumpa la pak teh..

Sesampai je picc parking cantekk je dekat lif kami pun g la kat lobi tu..aku dengan x semena-mena masuk dewan dengan mak teh, tgk wani amek scroll..haha..naseb baek la aku pakai proper sket..so aku layan je la..oh ya! acik nor n famili pun join jugakk..so ramai jugak la nak meraikan wani konvo..


ni view dari seat kami

Actually, ni 1st time aku jejak kaki kat picc, putrajaya nia..selama ni alamanda putrajaya je yang sinonim dengan diri aku..ngeh3...sgt besar dewan ni wehh, yela, international kan..no wonder la kan..sebabkan international sangat nugget 10 ketul n samosa yang kecik ceneot 10 ketul = rm14.. haa..amek ko! Ok, lepas je wani amek scroll diploma dia, aku n mak teh terus chau keluar awal.. malas ler nk rebut2 turun eskeletor nnt..yelaa..ramai kot mak bapak org2 lain..Ok, jom layan gambar konvo wani guna henpon ku yang tak seberapa hebat tu, 2mp je..xbawak pun kemre sebab x jangka pun nk g konvo dia...jom,,layannn~

my lovely mom n acik nor

aizat, pakteh, abang, pakcik mat n abah :)

yeah!! itu wani! cantek kan dia!

wani n famili!!


Finally, she got her diploma in fisiotheraphy. Congratulations dear! Overall, this convo abes kul 6, kami gerak dulu sebab xnak sangkut jem kalau gerak sekali dengan deme. then kami singgah Bangi. Cari2 makan then dinner la kat BBB, this is my 1st time makan kat sane eventhough aku pernah stay kat bangi for 3 years!ape pun tak boley~..hahaha..ok..pastu kenyang baru gerak g shah alam...

Kat shah alam, abang mie n abang lan ade tggu kami,, nak jumpa mak abah sekali la since diorg pun melawat pak lang..so, after makan2 diorg pun ajak la my parents g i-city. Yelaa..before this aku tunjuk je gambar2 aku ngan geng ukm g sane. sekarang bwk la deme pula kan...mase g tahun lepas xde kene bayar..tp sekarang kete per entry rm5. ok la kan..tp menurut komen2 mak abah..."hmm..pasni xyah la dtg..bukan best sgt pun"..tp deme semangat lak suruh aku amek gmbr deme...haha..macam2 la mak abah nie...:).. Haa, kebetulan lak,ade kawasan yang di pagarkan..baru teringat yang Nabil raja lawak tu buat resepsi perkahwinan kat sane ahad esok nya.. So, aku nengok ler pelamin nye bertemakan taman itu..sweet je..tetibe aku berangan kejap! opss! jom tgk lg gmbr2an nya sekitar di i-city..zasssS~

si gemuk n si langsing!

kesayangan ni! :)

Setelah berpenat2..kami sampai umah almost kul 2am..tapi before tu sempat lg singgah mamak 24jam minum teh! :) Ok la..da banyak sgt membebel nya..thats all for today! daaa~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...